24-05-10

Nieuwe regeling bij NMBS voor minder mobiele mensen

Timmy  is blind. Zich verplaatsen doet hij met de trein.
Daar heeft hij begeleiding bij nodig.
Tot nu toe, vroeg hij die gewoon aan het loket; maar dat kan niet meer.
Als hij nu begeleiding wil, moet hij die 24 uur op voorhand aanvragen.

Dat is lastig omdat ik niet meer flexibel de trein kan nemen.
Ik kan niet meer zeggen; straks ga ik naar huis binnen een uur, euh, dat gaat gewoon niet meer, ik kan niet meer binnen het uur de trein nemen met het nieuwe systeem.

Timmy neemt elke dag de trein naar Brussel om te gaan werken en dus belde hij vanmorgen het speciale betalende nmbs-nummer met de vraag of ze morgenvroeg begeleiding kunnen voorzien in het station.

Voor aankoop van internationale reizen, druk op 1.
Voor informatie over internationale reizen, druk op 2.

Een omslachtige bedoening want hij moet eerst een heel keuzemenu door.
 
Als ik dit elke dag moet doen,... dan kan ik maar beter gaan bijwerken om mijn telefoonrekening te betalen.
Dat zijn natuurlijk allemaal elementen die natuurlijk geëvalueerd kunnen worden en moest het zijn dat één en ander bijgestuurd kan worden in positieve zin, zowel voor nmbs als voor de gebruiker; vooral voor de gebruiker
zullen we dat zeker bekijken wat de mogelijkheden daaromtrent zijn.

De nmbs verleent gemiddeld 500 keer per dag bijstand aan mensen die minder mobiel zijn.

Voortaan moet dat dus vooraf aangevraagd worden en dat kan op de website van de nmbs of op het nummer 02/528 28 28

Indien je de blog van Kijkluis leuk vindt:

http://www.facebook.com/pages/Kijkluis/96068117083?ref=s

 

De commentaren zijn gesloten.